Svedectvá dvoch bývalých liečiteľov
Hoci som vyrastal v neveriacej rodine, pokrstený som bol už ako malé dieťa. V detstve som sa naučil „Otče náš“, a tým to skončilo. V 14 – tich rokoch, keď som býval v internáte, som raz prišiel do kostola. Práve bola sv. omša, ktorá na mňa veľmi zapôsobila. Večer som sa pri nočnom stolíku pokľačiačky pomodlil „Otče náš“. Keď som mal 23 rokov, ochorel môj dedko. Ležal 3 dni vo výkaloch a nikto z nemocničného personálu nejavil o neho záujem. Nenašla sa osoba, ktorá by mu prezliekla posteľ a umyla ho. Keď som o tom hovoril so sestričkou, bol som pre ňu menej ako vzduch. I táto skúsenosť ma neskôr priviedla k záujmu o liečiteľstvo. Po návšteve v nemocnici som doma vytiahol starú modlitebnú knižku a začal som sa modliť za jeho zdravie. Nedokážem definovať, čo sa stalo, ale bol som veriaci. I keď dedko o dva dni zomrel, zostal som veriaci.
Tesne po konverzii som sa začal zaujímať o liečiteľstvo a rôzne spôsoby telepatie, jasnovidectvo, atď. Lákali ma tieto možnosti, moc, rozšifrovanie svojich schopnosti, a tým som chcel slúžiť Bohu. Začal som čítať knihy, stretávať sa s ľuďmi, chodiť na kurzy.
Zároveň som sa začal pripravovať k sviatostiam, ale príliš ma to nezaujímalo. Vtedy som už potreboval niečo viac: „tvrdšiu stravu“, mal som väčšie očakávania a nenaplnené potreby. Začal som používať automatickú kresbu a liečiť. Predvídal som rôzne veci, hypnotizoval i slúžil ako médium. Zaujímal som sa o východné náboženstvá. Zvlášť o zen-budhizmus. Liečil som telá, ale cítil som, že nerobím to, čo chcem. Viac ma zaujímal duchovný rozmer človeka. Po roku a pol sa mi dostala do ruky kazeta p. Ševčíka z Brna, ktorá mi otvorila oči a doviedla k tomu, že komunikujem zo Zlým.
Rozhodol som sa skoncovať s tým všetkým. Dokončil som si prerušenú prípravu k sviatostiam. A začal som pristupovať k sviatostiam. Po prvej spovedi mi bolo veľmi zle a skoro som zvracal. Stretol som sa s tým aj u iných ľudí.
Ale aj napriek tomu som asi 1 rok duchovne žil zo spovedi a modlitby ruženca. Bolo to hrozné obdobie. Po dobu ½ roka mi bolo veľmi zle po každej spovedi. Ale Boh ma postupne oslobodzoval z moci Zlého ducha. Cítil som, že vnútorne zomieram. No tiež som prežíval vzkriesenie k životu po sviatosti zmierenia. Bohu vďaka. Chýbal mi pocit viny. Rozumom som vedel, že hreším. Ale výčitky svedomia som nemal. Chýbala mi citlivosť i v iných záležitostiach. Nebol som schopný prežívať niektoré normálne, bežné pocity. Nevedel som, či pohladím, alebo udriem. Akoby časť mojej osoby neexistovala a chýbala mi. Oslobodzovanie trvalo dlhšie ako ½ roka a nedá sa povedať, kedy presne skončilo. Veľké putá sú pretrhnuté, ale malé nitky, ktoré ma zväzovali, Boh prestriháva dodnes. Som presvedčený, že všetky tieto veci sú od Zlého a najhroznejšie na tom je, že ľudia sú oklamaní a presvedčení, že tým slúžia Bohu. Prosím Vás, ponúknite ľudom, ktorí sa týmto zaoberajú, Krista! Povedzte im, že ich má rád, ponúka im svoje dary, oproti ktorým sú tieto vyššie spomenuté veci úbohým odvarom a kópiou, ktorá vedie do záhuby.
Rozhovor s bývalým liečiteľom J. K. z mesta T.
Čo bolo pre vás podnetom, že ste sa začali zaujímať o liečiteľstvo?
Prvým podnetom pre mňa bola negatívna skúsenosť zo strany predstaviteľov klasickej medicíny, neochota poslúžiť trpiacemu človekovi. Ďalším to, že som v sebe objavil určité sily a schopnosti. Keď som ich začal používať a slúžiť ľudom, veľmi rástlo moje sebavedomie, dobrý pocit, že pomáham iným. Iní mali o mňa záujem, a tak som sa stal pre mnohých dôležitým človekom. Samozrejme, u mnohých sa to stáva ľahkým zdrojom zisku.
Akú metódu ste začali využívať?
Začal som používať automatickú kresbu.
To znamená, že ste slúžili ako médium?
Nie, automatickú kresbu som používal v bdelom stave.
K čomu vedie táto metóda?
Urýchľuje sa myslenie, liečitelia vnímajú duchovné podnety, ktoré nie sú od „Boha“ /u rovnakých techník sú rovnaké/ a vedú človeka k čomusi zlému, do ľudsky zlých situácii. Napríklad, chcel som maľovať živly, keď som to začal robiť, vedel som, že sa dostávam postupne za hranicu, do oblasti, kde to už bolo zlé ... Jednoducho povedané, automatická kresba vedie k démonickým záležitostiam. Človek nereaguje na hriech, vie, že určitá skutočnosť je zlá /napr. vražda/, ale necíti odpor.
Viedlo vás to ďalej, prípadne k využívaniu ďalších techník?
Všetky metódy sa vyvíjajú a prelínajú sa. Človek ide od jednej k druhej, až nakoniec nepotrebuje žiadnu metódu. Automaticky dostáva informácie, ktoré potrebuje pre svoju „službu“ – veštenie, či liečenie... Čo je charakteristické pre jednotlivé metódy a čo je dôležité pripomenúť, že tak, ako sa vyvíjajú metódy, tak sa vyvíjajú aj následky. Liečitelia sa navzájom na seba podobajú radosťami aj starosťami. Rovnaké pomôcky vyvolávajú rovnaké problémy.
Podľa vás sú zlé všetky metódy, ktoré sa dnes radia k metódam alternatívnej medicíny?
Celé liečiteľstvo je zamorené východnými náukami a okultizmom, všetky metódy sú zlé! Nedá sa povedať, že by kresťanský liečiteľ bol dobrý, môžeme povedať, akoby kresťan hrešil v inej oblasti než iní. K vzniku týchto metód dali podnet nekresťanské duchovné smery a náboženstvá. Priamo vyplývajú z iných náboženských smerov a ak ich niekto využíva, klania sa modlám. Chcel by som ešte k tomu niečo poznamenať. V tomto prípade neplatí, že podľa účinku poznám, čo je za tým, ale podľa pôvodcu.
Akými metódami ste sa ešte zaoberali?
Robil som ešte hypnózu a Silvovu metódu.
Aké je podľa vás najväčšie nebezpečenstvo hypnózy?
Veľmi nebezpečná je v tom, že hneď od začiatku sa mení psychika. Nehovorím už o post hypnotických sugesciách a inter osobnom posadnutí. Hypnotickou metódou je aj autogénny tréning. Pri Silvovej metóde človek prijíma dvoch sprievodcov.
Máte s tým nejakú skúsenosť?
Keď som to robil, videl som výťah, na ktorom sa otvorili dvere a vo výťahu stála sesternica /ju som videl celú/ a nejaký mušketier /tomu som videl iba nohy a kord/.
Ako sa pozeráte na bojové umenia? Môže ich človek prijať, len ako určitú techniku či pohybovú terapiu?
Bojové umenia, to je „umenie zabíjať“. To je nezlučiteľné s kresťanstvom. Aj pohybová terapia ako „umenie zabíjať“ je nezlučiteľná s kresťanstvom. Vo vyššom stupni sa dá dokonca zabíjať na diaľku.
Čo si myslíte o joge?
Joga, náboženský systém ako taký, je kresťanom neprístupný. Človek sa dostáva do stredu vlastnej bytosti, ale to k spáse nestačí. Joga a kresťanstvo sú nezlučiteľné, nemôžeme slúžiť dvom pánom.
Uvedomuje si liečiteľ, že to, čo robí, nie je založené na prírodných silách?
Každý liečiteľ sa dostane do štádia, keď si uvedomí, že komunikuje s „niekým“. Buď si povie, že komunikuje s klanou silou, alebo zo zápornou, ale do toho stavu sa dostane.
Čo ak je niekto presvedčený, že komunikuje s dobrými bytosťami (veď je kresťan) a len trochu pripúšťa, že môže ísť o zlé sily?
Každý, kto sa chce priblížiť k Božej láske, nech odovzdá tieto schopnosti s dôverou Bohu a nech čaká, ak nemá istotu, či je to zlé, či mu ich Boh vráti.
Boh dáva svoje dary, lepšie a väčšie dary, ktoré neškodia. Duch Boží je nevyčerpateľnou studnicou darov, každý nech prosí Boha a Boh mu ich dá podľa svojho rozhodnutia.
Použitá literatúra:
Eliášova, T.: Zdravie za akúkoľvek cenu. Prešov : Vydavateľstvo Michala Vaška, 1997, s. 106 - 111.
(pozn. SBM: Sú Božie dary – charizmy, ktoré Boh dáva kresťanom a ktoré vedú k oslave Boha a na budovanie spoločenstva – cirkvi. Sú však aj falošné „dary“ – napodobeniny chariziem, za ktorými je diabol a démoni, ktoré vedú k oklamaniu ľudí a k ich zvádzaniu do večnej záhuby. Preto by sa mal každý kresťan pri rozlišovaní duchovných darov a rôznych metód, pýtať: Je za nimi Ježiš Kristus a Duch Svätý? Vedú k oslave Boha? Koná daná osoba pokánie a prijala Ježiša za osobného Spasiteľa a Pána?
V čase napísania knihy ešte nebola všeobecná apostázia od katolíckej viery – sväté sviatosti boli v oficiálnej cirkvi teda ešte platné a mnoho duchovných malo pravú, a živú katolícku vieru. Dnes je už, žiaľ, situácia iná. Podmienkou prijatia platných sviatosti je vnútorná jednota s pravoverným katolíckym učením aj s tými duchovnými, ktorí nie sú v jednote s herézami a ani v jednote s neplatným heretickým „pápežom“ Františkom).
Súvisiace články:
Kresťanský a lekársky pohľad na niektoré tzv. liečebné metódy
Zo svedectva bývalého jogína
https://www.spolocnostsbm.com/clanky/clanky/zo-svedectva-byvaleho-jogina.html
Kresťan a bojové umenia
https://www.spolocnostsbm.com/clanky/clanky/krestan-a-bojove-umenia.html
Kresťanský postoj k Silvovej metóde
https://www.spolocnostsbm.com/clanky/listy/krestansky-postoj-k-silvovej-metode.html
Apológia kresťanstva proti Budhizmu – II. časť
https://www.spolocnostsbm.com/clanky/listy/apologia-krestanstva-proti-budhizmu-----ii.-cast.html