Dôverný pápežov poradca a podľa zákulisných fám aj autor exhortácie Amorisa Laetitia povedal, že pápež František „diskrétnym spôsobom“ povolil prijímanie pre cudzoložníkov prostredníctvom najkontroverznejšej poznámky pod čiarou (v texte exhortácie).
Arcibiskup Víctor Manuel Fernández, autor Heal Me With Your Mouth: The Art of Kissing [Uzdrav ma ústami: Umenie bozkávania] a rektor Katolíckej univerzity v Buenos Aires napísal tento komentár v teologickom časopise latinskoamerických biskupov. V tom istom článku pripustil, že snahy pápeža o zmenu sviatostného postupu umožňujúce znesvätenie neboli úplne nepatrné.
„S názvom ʻÔsma kapitola Amoris Laetitia: Čo zostane po búrkeʼ dáva k dnešnému dňu Fernándezovu najsystematickejšiu obranu dokumentu,“ napísal Austen Ivereigh v Crux, kde poskytol preložené úryvky.
Ôsma kapitola apoštolskej exortácie obsahuje poznámku pod čiarou 351, ktorá navrhuje, že rozvedení a znova zosobášení, ktorí nemajú anuláciu, môžu „v určitých prípadoch“ prijímať sviatosti. To je v rozpore s trvalým učením Cirkvi, že tí, ktorí sú v neplatných sexuálnych zväzkoch nesmú prijímať sviatosti bez toho, aby svoj život nenapravili.
Po uverejnení Amoris Laetitia vydali preláti rôzne vyhlásenia. Niektorí, napríklad ako nemeckí kardináli Reinhard Marx a Walter Kasper, povedali, že dosiahli svoj súčasný cieľ otvoriť prístup k sviatostiam pre aktívnych cudzoložníkov. Iní tvrdia, že dokument musí byť čítaný cez šošovku celého cirkevného učenia, čo znemožňuje poznámke pod čiarou zmeniť postup, ktorý sa priamo zaoberá sexuálnym hriechom a svätokrádežou.
Štyria kardináli predložili dubia alebo požiadali pápeža Františka o objasnenie. Opýtali sa, či Amoris Laetitia je prispôsobená katolíckej morálke. Neodpovedal.
Pápež povedal, že neexistuje „žiadna iná interpretácia"Amoris Laetitia okrem tej, ktorú predložili biskupi z Buenos Aires. Táto interpretácia dovoľuje prijímať prijímanie pre rozvedených a znovu zosobášených.
Marx uviedol, že pápež František vyjadril „radosť" v nemeckých biskupských usmerneniach Amoris Laetitia, ktoré umožňujú prijímanie za rozvedených a znovu zosobášených.
Fernández začal svoj článok „tým, že tvrdil, že sám pápež dal autoritatívny výklad ôsmej kapitoly Amoris, kde sa nachádza poznámka pod čiarou o prijímaní v liste biskupom z Buenos Aires z 9. septembra 2016,“ napísal Ivereigh. Pápežská korešpondencia môže byť spôsobom pre autoritatívne učenie pápeža, tvrdí Fernández.
Viac na zdroji: TU
Komentár:
Aj táto deštrukcia zdravého morálneho učenia Cirkvi, zo strany lži pápeža Františka ukazuje, že nie je platný pápež, ba ani kresťan, ale je heretik a apostata - odpadlík od viery v Ježiša Krista aj od svätej Cirkvi!